Usein kysyttyä
Mistä Teeleidin teet tulevat?
Teepensas tarvitsee kasvaakseen lämpimät olosuhteet, ja sitä viljelläänkin trooppisilla ja subtrooppisilla alueilla. Se ei pärjää pohjoisen kylmissä oloissa täällä kotosuomessa- poikkeuksena toki ahkeran harrastajan lämmin olohuone, jonka ikkunalaudalla voi Camellia sinensiskin kukoistaa kukkaruukussa.
Teeleidin teet tulevatkin pääasiassa Aasiasta; Kiinasta, Japanista ja Intiasta. Rooiboksen alkuperä on Etelä-Afrikka, punapensaan koti, ja mate kasvaa Etelä-Amerikassa.
Pienyrityksenä meidän on omin toimin vaikea varmistua koko tuotantoketjun eettisyydestä – siksi meillä onkin muutamia luotettavia yhteistyökumppaneita Keski-Euroopassa. He hoitavat meidän puolestamme niin tuotteiden laadun ja turvallisuuden tarkistamisen teen saapuessa Eurooppaan, kuin myös seuraavat säännöllisesti esimerkiksi työoloja tiloilla. Sosiaalinen vastuu on laadun ohella tärkeä kriteeri uusia teetoimittajia valittaessa.
Toimittajamme kertoo:
“As an internationally operating company we are aware of our social responsibility. Quality, sustainability and preserving resources are our top priorities. We reject all forms of discrimination and hostility based on gender, race, appearance, religion, age, origin and orientation.
We expect all our business partners to strictly reject child and forced labour and to adhere unconditionally to our Code of Conduct.”
Tilasin yhden pussin valkoista teetä, mutta sain kaksi. Miksi?
Valkoinen tee, etenkin maustamaton, on niin kevyttä että sitä mahtuu yhteen pussiin vain pieni määrä. Emme halua rikkoa herkkää teelehteä pakkaamalla koko määrää liian pieneen pussiin, siksi sait lähetyksessäsi useamman teepussin.
Voinko tilata tuotteet suoraan toiselle henkilölle?
Kyllä voit, muista varmistaa että olet antanut vastaanottajan kaikki tiedot, myös puhelinnumeron paketin saapumisilmoitukselle. Liitämme tällaiseen tilaukseen pienen kortin jossa näkyy lähettäjän/tilaajan nimi, ja jätämme lähetysluettelon/hintatiedot pois.
Voinko liittää lahjatilaukseen oman tervehdyksen?
Onnistuu! Kirjoita oma tervehdyksesi lisätietoihin, niin kirjoitamme sen korttiin jonka liitämme tilaukseen. Voit myös ostaa tuotteille lahjapaketoinnin.
Yritin tehdä tilauksen, mutta en saanut sitä lähtemään/maksettua?
Varmistithan että olet antanut kaikki vaadittavat tiedot, ja ruksannut oikeat kohdat ostoskorissa (onko laskutus- ja lähetysosoite sama?).
Voinko tilata ulkomaille?
Toimitamme tällä hetkellä vain Manner-Suomeen.